05 September 2009

Konsep Blog

"TEKNODAIE"- adalah merupakan singkatan kepada golongan pendakwah yang menggunakan teknologi dalam berdakwah..saya membawa konsep TEKNODAIE yang bersesuaian dengan era globalisasi kini agar saluran atau medium dakwah mampu selari dengan kemajuan dunia.


Ensiklopedia mencatatkan perkataan dakwah sering dirangkaikan dengan kata- kata ilmu dan islam sehingga menjadi “ilmu dakwah” atau ad- dakwah al- Islamiah”. Ilmu dakwah bermaksud sebagai suatu ilmu yang mengandungi cara- cara dan tuntutan untuk menganut dan melaksanakan suatu ideologi yang bercorak islam.



Jikalau dulu,dakwah biasanya di masjid, surau, rumah dan sebagainya..kini,media massa,media elektronik,media cetak berkembang untuk bersama-sama memperkasakan seruan dakwah.oleh itu,wujudlah blog ini yang diberi nama "TEKNODAIE" dalam tuntutan menyebarluaskan isu-isu yang berkaitan dengan pelbagai aspek agama seperti akidah Islam,pendidikan anak-anak,pembinaan keluarga Islam,kepimpinan,motivasi,kaunseling dan lain-lain lagi. Saya berharap agar bingkisan ilmu di dalam blog ini dapat memberi input-input yang bermanfaat kepada semua pembaca blog saya,terutama sahabat-sahabat seperjuangan jabatan dakwah dan kepimpinan khususnya dan mahasiswa FPI,UKM umumnya.

0 comments:

LISTEN TO QURAN